naar Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Kees en Henny Nijman - WaarBenJij.nu naar Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Kees en Henny Nijman - WaarBenJij.nu

naar Jaipur

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Henny

05 April 2016 | India, Jaipur

Wij gaan vandaag New Delhi verlaten en op weg naar Jaipur (de roze stad) naar het Ramada Hotel in Jaipur. Begin van de reis een stop voor de afbeeldingen van diverse goden. Op deze heilige plaats moeten je schoenen uit, het ligt vlak langs de snelweg. Af en toe zie je een motorrijder even stilstaan bij de beelden, even bidden en daarna weer verder. Wij hebben wat foto's gemaakt en zullen ze hier ook posten. Onderweg diverse vreemde verkeerssituaties meegemaakt, maar alles rijdt. Omdat wij in een andere deelstaat komen moest onze reisleider uitstappen en de documenten overhandigen, onderwijl werden wij bezig gehouden door een man met een gedresseerde aap. Gauw alle gordijntjes voor dit dierenleed dichtgedaan , zodat de man eieren voor zijn geld koos en de aap weer teruggezet werd in zijn kooi. Na de lunchplaats moesten we even een stukje spookrijden anders moesten we 4 kilometer omrijden. Om half vijf kwamen we aan Jaipur. Wij hadden een druk programma want we moesten op tijd naar een Bollywood film Ki en Ka, niet omdat wij dat kunnen verstaan, maar de reactie van de zaal op het gebeuren was voor ons een openbaring, iedereen gaf commentaar en de Bollywood acteurs
veranderden per scene van kleren en waren allen zeer blank ten opzichte van de gemiddelde indiër. Halverwege de film vertrokken we terug naar het hotel.

• 02 Mei 2016 - 21:35

Patrick:

Mooie foto's. Met name die metaalachtige. Dat zie je hier niet zoveel. Prachtige details.

Verslag uit: India, Jaipur

India

De reis begint op Schiphol.

22 April 2016

Nepal Pokhara

15 April 2016

Naar Nepal
Kees en Henny

Twee senioren die heel graag reizen. Maakt niet uit hoe als het maar een mooie natuur is.2015 waren we bijna 6 weken in Noorwegen en in November een week in IJsland. Liefst met eigen vervoer en leuk ook nog als er een tent bij is voor je weet maar nooit waar je terecht komt. Onze volgende reisvoorbereiding is een hele andere nl. India Nepal. Daar gaan we vanaf 2 April naartoe en komen de 23e weer terug. We zullen zoveel mogelijk proberen te posten. 9 januari 2017 vertrokken we voor een rondreis naar Sri Lanka.

Actief sinds 30 Jan. 2016