Varanasi vrije dag - Reisverslag uit Benares, India van Kees en Henny Nijman - WaarBenJij.nu Varanasi vrije dag - Reisverslag uit Benares, India van Kees en Henny Nijman - WaarBenJij.nu

Varanasi vrije dag

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Henny

14 April 2016 | India, Benares

Een bijzondere dag, 's morgens vroeg uit de veren om een boottocht op de Ganges te maken bij zonsopgang, daarna terug naar het hotel. Verder een vrije dag naar eigen believen in te vullen, nou dat hebben we geweten, uitleg gevraagd aan Miska en met de tuk-tuk naar de Ganges. Naar de eerste kade (gaht) Vandaar zouden wij verder lopen tot aan de hoofdgaht. Ongeveer 5 kilometer verder, Met wat drinken bij ons gingen wij op pad, Overal waar je liep waren mensen die vragen aan ons stelden, waar we geweest waren en waar we vandaan kwamen, ze vroegen ook of wij een gids wilden, Een toerist had een bootje gehuurd en was zich aan het aankleden en vroeg of wij geld konden wisselen. Bij de hoofdgaht aangekomen gingen wij discreet bovenin zitten en keken naar de ceremonies die beneden aan de Ganges plaatsvonden. Een paar trappen lager zaten een aantal mannen (vrouwen blijven altijd thuis) bij de ceremonie, Een van hen keek ons aan en vroeg of Henny een kussen wilde om op te zitten, Dat sloeg zij af, even later kwam hij naar ons toe en vroeg wat wij vonden van de plechtigheid, Henny vertelde dat wat zij gehoord had van Mika ( de reisleider) en gaf haar eigen interpretatie van de gebeurtenis, de man ging terug naar de anderen (broers) en vertelde wat door. Wij begrepen dat hun vader achter een muurtje vlak bij ons gecremeerd werd, de oudste zoon stond kaalgeschoren, bij de ceremonie., en gooide wat wierook op de plek, Henny zei tegen de man die naar ons toekwam dat hun vader wel trots geweest zou zijn als hij zijn zoons zo kon zien. De man vroeg of wij nog mee wilden naar hun huis waar de vrouwen op hen zouden wachten. Dat hebben wij niet gedaan. Wij zouden wat wiinkeltjes bekijken en terug naar het hotel met de tuk-tuk. We vertelden ons verhaal tegen Mika die erg blij was dat wij dit gesprek gehad hadden. Morgen gaan wij richting Nepal, vroeg vertrekken dus op tijd naar bed.

Verslag uit: India, Benares

India

De reis begint op Schiphol.

22 April 2016

Nepal Pokhara

15 April 2016

Naar Nepal
Kees en Henny

Twee senioren die heel graag reizen. Maakt niet uit hoe als het maar een mooie natuur is.2015 waren we bijna 6 weken in Noorwegen en in November een week in IJsland. Liefst met eigen vervoer en leuk ook nog als er een tent bij is voor je weet maar nooit waar je terecht komt. Onze volgende reisvoorbereiding is een hele andere nl. India Nepal. Daar gaan we vanaf 2 April naartoe en komen de 23e weer terug. We zullen zoveel mogelijk proberen te posten. 9 januari 2017 vertrokken we voor een rondreis naar Sri Lanka.

Actief sinds 30 Jan. 2016