2e dag Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Kees en Henny Nijman - WaarBenJij.nu 2e dag Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Kees en Henny Nijman - WaarBenJij.nu

2e dag Negombo

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Henny

10 Januari 2017 | Sri Lanka, Negombo

2e dag.
Na een niet zo prettige nacht door rumoer en laat slapen was het heel verrassend te zien hoe het daglicht een heel ander beeld kreeg. Het was heerlijk weer en het uitzicht vanuit het restaurant was heel prettig.
Nodigde echt uit voor een wandeling over het strand. Leuke bootjes en veel mensen waar we door aangesproken werden. Niet altijd even plezierig omdat ze uiteraard terecht veel aan de man wensen te brengen. Uiteraard hadden we eerst een ontbijt. Daarna kregen we een briefing van onze reisleider en werd de fooienpot en de excursies
aan de orde gebracht. Anthony was heel duidelijk en de fooienpot maakt dat je je nergens zorgen over hoeft te maken in de hotels.
Dus koffers ,personeel kamers, en bediening worden gehonoreerd door de gids. Heerlijk gemak. Daarna moest er ergens gepind worden en dat is in Aziatische landen altijd weer een evenement. Dus met een aantal medereizigers gingen we op pad in het kleine dorpje.
Daarna in een tuin voor een prachtig hotel wat mooie foto's gemaakt.
Er waren allemaal bronzen beelden van spelende kinderen .Prachtig uitgebeeld. Toen ik daar liep te fotograferen kwam er iemand van de bewaking en maakte me opmerkzaam op een prachtige vrucht in een boom. Een soort lampion waarvan ik later op de reis in een Botanische tuin de naam zou navragen. Even iets bij het hotel gegeten en daarna zouden we gaan varen in het moeras en het Dutchkanaal.
Ooit gegraven voor de Oost Indische Compagnie zodat er kruiden vervoerd konden worden.

Het Muthurajawela moeras begint bij de Negombo laguna en ligt verspreid over 6.000 hectare, het noordelijk deel werd uitgeroepen tot reservaat. De dagelijkse vloed brengt zoutwater vanuit de oceaan in het moeras. Dit zorgt voor het brakke water van het moeras, waardoor er een grote diversiteit is in planten- en dierenleven. In het moeras, mangrove bossen en graslanden kun je onder andere veel vissen, vogels, krokodillen en watervaranen zien. Daarnaast leven er Indische brilcobra’s, tijgerpythons, Indische Sterschildpad en de vissende kat.
De boottrip was erg leuk en we hadden met zijn allen al een leuke middag. Vooral toen er een cocktail gebrouwen werd waar het alcoholpercentage van Arak gemaakt van kokos sap vrij hoog bleek. Alcohol, water en vruchtensap. Het was een prachtige tocht met veel mooie vogels.

• 22 Augustus 2020 - 19:16

Elly Schaap:

Beste Henny en Kees. Graag contact met jullie. Groetjes Elly

Kees en Henny

Twee senioren die heel graag reizen. Maakt niet uit hoe als het maar een mooie natuur is.2015 waren we bijna 6 weken in Noorwegen en in November een week in IJsland. Liefst met eigen vervoer en leuk ook nog als er een tent bij is voor je weet maar nooit waar je terecht komt. Onze volgende reisvoorbereiding is een hele andere nl. India Nepal. Daar gaan we vanaf 2 April naartoe en komen de 23e weer terug. We zullen zoveel mogelijk proberen te posten. 9 januari 2017 vertrokken we voor een rondreis naar Sri Lanka.

Actief sinds 30 Jan. 2016